ОСТАННІЙ ГЕРОЙ

Мета: Закріпити, систематизувати і здійснити контроль знань з фізики. Розвивати практичні навички. Розвивати інтерес до фізики. Виховувати товариськість, почуття само- і взаємоповаги, відповідальність за результат колективної роботи.
Обладнання: таблиці, картки-завдання, тотеми, збірник завдань для тематичного контролю з фізики; магнітофон із записом пісні «Остаться в живьіх» із телевізійної гри «Останній герой».
Тип уроку: урок систематизації і контролю знань.
                                                                       Хід уроку.
I.     Повідомлення теми та мети уроку
Знання стають міцнішими, якщо вони застосовуються у практичній роботі. Тому проведемо урок практичного застосування знань, що ви отримали під час вивчення фізики.
А щоб урок був цікавий і запам'ятався, ми проведемо його у вигляді супер-шоу «Останній герой», де визначимо переможця -кращого з кращих, достойнішого з достойних, найкращого знавця фізики.
Отже, розпочинаємо (лунає пісня).
На два сусідні острови архіпелагу Фізика висадилися два племені: плем'я слонів і плем'я мавп. У кожного племені є свій вождь. (Представлення вождів). На обидва племені чекають випробування - командні та індивідуальні. За кожну правильну відповідь гравці отримують тотем. Будьте активними, ваша задача зібрати якнайбільше тотемів, що принесуть додаткові бали вашій команді.
Кращі учні, які матимуть найбільшу кількість тотемів, об'єднуються в одне нове плем'я - плем'я тигрів, розумних, як слони, і швидких, як мавпи. Наприкінці гри залишиться один останній герой, знання якого заслуговують найвищої оцінки.
Допоможе нам визначити останнього героя шановне журі, (представлення журі). Отже, настав час випробувань.
II.      Розминка.
Учням пропонуються запитання, на які слід дати усну відповідь. У цьому конкурсі (і наступних) у таблиці для підбиття підсумків навпроти прізвищ учнів, які правильно відповіли на запитання і отримали тотеми, члени журі записують букви «Т».
III.          Естафета.
В естафеті беруть участь по 3 гравці від кожного племені. Кожний учасник по черзі відповідає на своє запитання. Коли будуть знайдені відповіді на всі запитання, журі оцінює роботу команди. Команда, яка першою виконає завдання правильно, отримає тотем.
IV.          Розв'язування задач.
Далі честь свого племені будуть відстоювати вожді. Вожді розв'язують задачі на закритих дошках, інші учні - самостійно в зошитах. Два зошити від кожного племені перевіряє журі. Розв'язки, записані на закритих дошках, перевіряються та коментуються вчителем і учнями разом. Правильне розв'язання оцінюється двома тотемами.
V.      Вікторина:
Кращі учні від двох племен об'єднуються у плем'я тигрів.
Настав час визначити останнього героя. Кожний з тигрів повинен дати відповідь на запитання вікторини. Той, хто помилився, або забарився з відповіддю, з подальшої боротьби за звання останнього героя вибуває. І так доти, поки не залишиться один учень. Кожному члену племені видається картка, з одного боку якої написано «так», а з іншого - «ні». Картки використовуються під час відповіді на запитання вікторини про істинність або хибність тверджень.
Для підбиття підсумків командного й індивідуального змагання надається слово журі.
І нарешті - урочиста мить вшанування і нагородження останнього героя (лунає пісня). Він отримує грамоту і найвищу оцінку своїх досягнень - 12 балів. Слонам і мавпам (і навіть тиграм) є на кого рівнятися!
Задачі:
Під час проходження однакової кількості електрики в одному провіднику виконана робота 100Дж., а в другому - 25Дж. На якому провіднику напруга більша? У скільки разів?
Довжина мідного проводу, котрий використовується в настільній лампі — 100м, площа поперечного перерізу рівна 2 мм2. Визначити опір цього провідника. (0,850м)
Під час перенесення 60 Кл електрики з однієї точки електричного кола в іншу за 12хв виконано роботу 900Дж. Визначте напругу і силу струму в колі.
Нікелева дротина, довжина якої 120;и, а і площа поперечного перерізу 0,5 мм2, увімкнена в коло з напругою 1275. Визначити силу струму. (1,3А)

                                              Запитання для вікторини:

1.    „Чому хутро, пух, пір'я на тілі тварин, а також одяг людини захищають від холоду?" (Мають погану теплопровідність, бо в них між волокнами є повітря).
2.    Поясніть, чому рідини і гази нагрівають знизу? (Нагріті нижні шари води і газу виштовхуються холодною водою і газом вгору. Завдяки такому руху вода і гази рівномірно нагріваються.)
3.    „Що таке конвекція і чому вона неможлива в твердих тілах?" (Конвекція — перенесення енергії самими ступенями газу або рідини. У твердих тілах рух молекул обмежений тому конвекції немає.)
4.    „Чому крила літака і повітряні кулі фарбують сріблястою фарбою?" (Щоб вони не нагрівалися сонцем).
5.    Поясніть будову термоса. Для чого він використовується? (Термос складається зі скляної посудини з подвійними стінками між якими немає повітря: внутрішня поверхня вкрита блискучим металевим шаром, зовні - металевий футляр. Термос не проводить тепло.)
6.    „Від чого залежить кількість теплоти, яка передається під час нагрівання тілу?" (Від маси цього тіла, від роду речовини).
7.    Що таке калорія? (Калорія — це кількість теплоти, яку треба передати 1 г води для нагрівання її на 1° С.)
8.    Що ми називаємо „золотим правилом" механіки? (Один з проявів закону збереження енергії, згідно з яким жодний механізм не може дати виграшу в роботі.)
Завдання розминки, для племені слонів

1.      Що таке фізика? (Одна з наук про природу)
2.       Що у фізиці розуміють під словом «фізичне тіло»? (Будь- який предмет)
3.      Наведіть приклади фізичних величин. (Об'єм, температура)
4.      Як називають частини, з яких складаються речовини? (Молекулами)
5.      Що таке дифузія? (Взаємне проникнення речовин при безпосередньому стиканні, зумовлене хаотичним рухом їхніх молекул)
6.      Назвіть речовину, яку можна побачити в трьох станах: твердому, рідкому, газоподібному (Ртуть)
7.      Що таке електричний струм? (Впорядкований рух заряджених частинок)
8.      Що беруть за одиницю сили струму? (1А)
9.      Як вмикають вольтметр для вимірювання напруги на ділянці кола? (Паралельно)
10.  Про зв'язок яких трьох електричних величин йдеться в законі Ома? (Сила струму, напруга, опір)
Завдання розминки для племені мавп

1.      Що вивчає фізика? (Фізичні явища)
2.      Що називають речовиною? (Те, з чого складається фізичне тіло) #
3.      Що означає виміряти яку-небудь величину? (Порівняти її з однорідною величиною, яку взято за одиницю цієї величини)
4.      Що ви знаєте про склад молекул води? (Вона складається з одного атома кисню і двох атомів водню)
5.      Які теплові явища ви знаєте? (Нагрівання, охолодження, танення, плавлення, кипіння)
6.      Перелічіть загальні властивості рідини. (Рідини зберігають об'єм, але легко змінюють свою форму)
7.      Що треба створити в провіднику, щоб у ньому виник й існував електричний струм? (Електричне поле)
8.      Як називають прилади для вимірювання сили струму? (Амперметр)
9.     Як залежить сила струму в провіднику від напруги на кінцях провідника? (Прямопропорційно)
10. Як математично виразити закон Ома? (І=и/К)

1.     Що означає «тіло нейтральне»? (Якщо сума всіх негативних зарядів у тілі дорівнює за абсолютним значенням сумі всіх позитивних зарядів і тіло, в цілому, не має зарядів)
2.     В чому полягає ідея досліду Резерфорда? (Через тонку пластинку металу пропускають дуже маленькі заряджені частинки, які можна порівняти за розмірами з атомом)
3.     Що означає термін гальванометр? (Прилад, в якому використовують явище взаємодії котушки зі струмом та магнітну котушку)
4.     Що означає термін реостат? (Спеціальні прилади, які використовують для регулювання сили струму у колі. Найпростішим реостатом може бути дротина з матеріалу, який має великий питомий опір, наприклад, ніхром)
5.     Як взаємодіють одна з одною дві ебонітові палички, наелектризовані тертям об хутро? (Відштовхуються).
6.     Які два роди електричних зарядів існують у природі? Як їх називають? (Позитивні і негативні).

Комментариев нет:

Отправить комментарий